Najczęściej zadawane pytania


Po co nam usługi CostBusters? Sami robimy wszystko, by utrzymywać koszty na jak najniższym poziomie.

Bez wątpienia jest to prawda. Ci, którzy dzisiaj tego nie robią, wkrótce znajdą się w tarapatach. Chciałbym jednak nieco skorygować ten pogląd. Na pewno wraz ze swoimi pracownikami robicie Państwo wszystko, co możecie i na co starcza Wam czasu. Ale czy macie czas na wszystko?

Na koszty ogólne w Państwa firmie może się składać od 15 do 20 różnych kategorii kosztowych. Utrzymanie każdego z tych kosztów na niskim poziomie wymaga specyficznej wiedzy rynkowej i produktowej. Trzeba też znać triki i pułapki, jakie dostawcy stosują, by wyciągnąć więcej pieniędzy od klientów. Nawet najostrożniejsi klienci często wpadają w te pułapki.

Konieczną wiedzę rynkową i produktową oczywiście można zdobyć poprzez intensywną naukę. My zaczęliśmy tę naukę w 2005 roku i nadal ją kontynuujemy. Obawiam się jednak, że ani Państwo, ani pracownicy firmy nie mają wystarczająco dużo czasu, by posiąść tak pogłębioną wiedzę na temat kosztów pośrednich.

Utrzymujemy się z naszej wyspecjalizowanej wiedzy zgromadzonej na przestrzeni lat. Właśnie dlatego znajdujemy oszczędności nawet tam, gdzie inni nie widzą już na to żadnej szansy.

(Powrót na górę strony)

Czy realizacja projektu redukcji kosztów zazwyczaj skutkuje zmianą dotychczasowych dostawców?

Niekoniecznie. W zasadzie w większości przypadków zmiana dostawcy wcale nie jest konieczna. Być może zaproponuje on wystarczająco duży rabat, a może wypracujemy specjalne rozwiązanie, które będzie skutkowało oszczędnościami dla obu stron. W ten sposób dobrze znany dostawca może nadal obsługiwać Państwa firmę.

Przy ocenie ofert trzeba wziąć pod uwagę wiele aspektów. Relacja z obecnym dostawcą ma zawsze priorytet – chyba, że otrzymamy od Państwa inne instrukcje. Utrzymaniu obecnego dostawcy sprzyja fakt, że większość dostawców jest gotowych do podjęcia negocjacji dla utrzymania klienta.

W każdym razie musimy mieć absolutną pewność, że niezależnie od osiągniętych oszczędności - czy to z obecnym, czy z nowym dostawcą – jakość produktów i/lub usług pozostanie przynajmniej niezmieniona, albo zmieni się na lepszą.

(Powrót na górę strony)

Czy usługi CostBusters można zastosować tylko do prywatnych przedsiębiorstw nastawionych na osiąganie zysku?

Nie. Możemy znaleźć oszczędności w każdego rodzaju organizacji zatrudniającej ponad 50 pracowników. Jednak zainteresowanie ograniczaniem kosztów jest wyraźnie wyższe w przedsiębiorstwach prywatnych. Chcielibyśmy obsługiwać więcej klientów z sektora państwowego, organizacji samorządowych, czy też z sektora non-profit. Z radością zaoszczędzilibyśmy dla nich pieniądze. Z pewnością wiedzieliby dobrze, jak dobrze spożytkować oszczędności.

(Powrót na górę strony)

Co będzie jeśli CostBusters nie znajdą żadnych oszczędności?

Nie znalezienie żadnych oszczędności będzie również dobrą wiadomością dla Państwa. Będzie to oznaczało, że dobrali Państwo starannie swoich dostawców i kupują Państwo wszystko po najlepszych cenach. W takiej sytuacji oczywiście nic Państwo nam nie zapłacicie.

Naszym wynagrodzeniem jest premia za efekt – to nasza gwarancja. Jeśli nie uda się nam znaleźć żadnych oszczędności, nie ma premii za efekt. Nasza oferta jest dla Państwa szansą całkowicie wolną od ryzyka.

(Powrót na górę strony)

Jestem pracownikiem. Co powie mój szef lub właściciel firmy, jeśli znajdziecie duże oszczędności? Może źle pracowałem?

Pana szef jest z pewnością dobrym biznesmenem i wie, że Pana praca przyniesie największy zysk jeśli skupi się Pan na tym, w czym jest Pan najlepszy – na własnym zawodzie.

Pana szef z pewnością przyzna również, że robi Pan wszystko co możliwe dla utrzymania kosztów na niskim poziomie. Powodem, dla którego znajdujemy więcej oszczędności jest to, że zmniejszanie kosztów jest naszym zawodem. Dlatego możemy to robić szybciej i skuteczniej niż inni. To naturalne, prawda?

(Powrót na górę strony)

Mamy wszystko pod kontrolą i ograniczyliśmy już koszty do absolutnego minimum. Naprawdę nie sądzę, by były jeszcze szanse na dalsze oszczędności.

Prawdopodobnie będziemy mogli Państwa zaskoczyć. Wielu naszych klientów miało podobne odczucie i podpisało z nami umowę z ciekawości, nie mając nic do stracenia. Pod koniec projektu byli zaskoczeni i bardzo usatysfakcjonowani oszczędnościami które dla nich uzyskaliśmy.

Nasze osiągnięcia nigdy nie są krytyką skuteczności klienta. Są raczej dowodem na to, że koncentrujemy się na różnych rzeczach: nasz klient koncentruje się na swojej podstawowej działalności biznesowej, podczas gdy my skupiamy się na kosztach pośrednich. Każdy jest najlepszy w obszarze, na którym skupia swoje wysiłki.

(Powrót na górę strony)

Byłoby bardzo miło obniżyć niektóre koszty i zwiększyć zysk. Niestety nawał codziennej pracy sprawia, że nie mamy teraz czasu na wasz projekt redukcji kosztów.

Nie muszą Państwo mieć z nami wiele do czynienia, gdyż pracujemy dla Państwa w sposób niezależny. W ogóle nie będziemy Państwa niepokoili, jedynie niektórzy pracownicy będą w minimalnym stopniu zaangażowani w projekt.

Wszystko, czego potrzebujemy to biurko, przy którym spędzimy maksymalnie jeden dzień, dostęp do kserokopiarki i faktur dotyczących kosztów pośrednich. Czasami mamy jakieś pytania do księgowości lub prosimy o wydruk zestawień z programu księgowego. Jeśli musimy angażować pracowników firmy, to w absolutnie minimalnym stopniu. Nasz projekt w niczym nie przypomina audytu ISO, gdzie wszyscy biegają wokół audytora. My pracujemy po cichu, w tle.

Jedyne, czego oczekujemy od Państwa, to dokonanie wyboru spośród zaprezentowanych możliwości obniżenia kosztów. Już od następnego miesiąca zobaczą Państwo zwiększony zysk w rachunku wyników.

(Powrót na górę strony)

Gwarancja CostBusters – płacisz tylko za efekt!



Business Opportunity

Join us, and open your own CostBusters office in your hometown!
>> Click here for more info <<